Tunelowe zawirowania przetargowe. Kto się bawi w kotka i myszkę?

Tunelowe zawirowania przetargowe. Kto się bawi w kotka i myszkę? UM
17 kwietnia br. zgodnie z informacją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Komisja Przetargowa dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Po ponownym przeanalizowaniu wszystkich ofert zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Szczecinie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A. Pozostali oferenci mieli 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań od wyboru wykonawcy.

Jeszcze w godzinach popołudniowych w piątek, 27 kwietnia br. prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, liczył, że w maju br. będzie mógł podpisać stosowne dokumenty z włoskim konsorcjum firm na rozpoczęcie tunelowej budowy. Niestety, kolejne rozstrzygnięcie przetargowe zostało ponownie oprotestowane! W środę, 2 maja br. od rzecznika prasowego GDDKiA Mateusza Grzeszczuka otrzymaliśmy następującą informację w sprawie oprotestowanego przetargu. - W każdym przetargu badane są złożone w postępowaniu oferty, jeżeli oferta spełnia warunki specyfikacji, wówczas jest poddawana ocenie i zgodnie z kryteriami przetargu wybierana jest oferta najkorzystniejsza. Po tym, gdy wybór oferty najkorzystniejszej staje się ostateczny i zostaną pozytywnie zakończone wymagane kontrole wyznaczany jest termin podpisania umowy. GDDKiA nie ma wiedzy na temat rezygnacji wybranego w postępowaniu oferenta. W piątek 27 kwietnia do GDDKiA wpłynęła informacja o wniesieniu odwołania o decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej przez konsorcjum PORR. Odwołujący podnosi, iż oferta konsorcjum Astaldi powinna zostać odrzucona, a wybrana powinna być jego oferta. Sprawa będzie badana przez Krajową Izbę Odwoławczą. Termin realizacji tunelu to 4 lata od podpisania umowy.

Tomasz Sawicki
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Marynarz
Marynarz 6.05.2018, 10:14
Miasto niech zawczasu składa zamówienie w chińskiej stoczni na budowę 4 promów mogących zabrać na pokład 80 samochodów i sprawa zostanie załatwiona. Pewnie koszt budowy nie przekroczy miliarda złotych i zapewni bezproblemową przeprawę na kolejnych co najmniej 40 lat.
Albert
Albert 7.05.2018, 08:45
Jak sie powiedziało A w sprawie tunelu, to trzeba być konsekwentnym w sprawie budowania tej inwestycji. Mam nadzieję, że Żmurkiewicz jest na tyle zdeterminowany, że nie odpuści budowy tunelu, bo znowu będziemy na nią czekać co najmniej 50 lat! Promy nawet Chińskie nie rozwiązują tematu komunikacyjnego miasta!
mj
mj 3.05.2018, 23:14
Bo jak można było wybrać ponownie firmę, która wcześniej została odrzucona z powodu niespełnienia warunków specyfikacji technicznej.
ekonomista
ekonomista 3.05.2018, 20:53
Zapewne ktoś zrobił rachunek ekonomiczny i uznał, że dla 37 tysięcznego miasteczka tunel za miliard złotych to przesada i rozrzutność i stąd te wszystkie zawirowania "przetargowe"
Karol
Karol 3.05.2018, 15:39
W mękach przetargowych rodzi się budowa tunelu, emocje dotyczą znacznej kasy stąd te boje na przetargach. Mamy już maj i nic się w sprawie tunelu nie dzieje oprócz przepychanek. Cóż most miasto wybudowało to z tunelem sobie poradzi.
inż.bud.drogowego
inż.bud.drogowego 3.05.2018, 14:05
Cóż, obserwując ostatnie działania w sprawie wyłonienia firmy budowniczej tej inwestycji wydaje się, że chyba jednak komuś bardzo zależy by tunelu w Świnoujściu nie było. Czy w Gdańsku przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą, czy też w budowanym tunelu pod Zakopianką też mieli takie perypetie z wyłonieniem budowniczych? Tam jakoś poszło gładko, tylko u nas, w Świnoujściu z tą inwestycją jest ciągle pod górkę!

Pozostałe