Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 18:18
Reklama

Terminal Kontenerowy. Na szczegóły przyjdzie poczekać

Jak już informowaliśmy, 20 kwietnia br. w sali narad Urzędu Miasta odbyło się wielogodzinne posiedzenie Komisji Gospodarki i Budżetu Rady Miasta, na które zaproszeni zostali przedstawiciele Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. i dyrektor Urzędu Morskiego Szczecin.
Terminal Kontenerowy. Na szczegóły przyjdzie poczekać

Autor: Telewizja Świnoujście Tomasz Sawicki

Radni Komisji Gospodarki zaprosili decydentów z zewnątrz, by bezpośrednio od nich dowiedzieć się na temat planów rozwojowych i inwestycyjnych świnoujskiego portu, w tym Terminalu Promów Morskich i planów budowy Terminalu Kontenerowego, stąd też obecność grupy ekspertów zespołu ds. budowy terminalu. Debata odbywała się w obecności 14 radnych, przewodniczącej Rady Miasta, prezydenta i zastępczyni prezydenta miasta, prezesów Świnoujskiej Organizacji Turystycznej i Północnej Izby Gospodarczej, oraz przedstawiciela Zarządu Osiedla Warszów. Informacje, pytania i odpowiedzi dotyczące planów budowy Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu, zajęły stronom sporo czasu. Temat, choć dopiero w sali narad pierwszy raz ujrzał światło dzienne, budzi już sporo kontrowersji i zawiera dużo inwestycyjnych niewiadomych. Na szczegóły tej inwestycji przyjdzie jeszcze poczekać.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
wizjoner 21.08.2016 22:56
Ten terminal kontenerowy tak powstanie w Świnoujściu jak powstał już tunel i droga s-3 :-)

Obiektywista 21.08.2016 22:17
Miało być rozbudowa transportu barkami oraz a co za tym idzie budowa portu kontenerowego śródladowego na rzekach. Błąd powstał poprzez słownik telefonu.

Obiektywista 21.08.2016 20:10
Budowa portu kontenerowego nie przyniesie wielkich korzyści z podatków, najwięcej zasili portfel azjatyckiego konsorcjum lub inwestora który to sfinansuje. W całej EUROPIE transport podzielony jest na parytet 30/30/30 co oznacza 30% transportu lądowego 30% wodnego i 30 % kolejowego. Polska natomiast ma 70% drogowego 29% kolejowego i 1% wodnego. Z punktu widzenia ekonomii i ekologii to rozbudowa transportu bankami a co za tym idzie budowa portu kontaktowego śródlądowej na rzece miałaby uzasadnienie, ale niestety w tym Państwie przykłady zazwyczaj brane są z gorszych. SZKODA. Budowa portu lądowego oznacza kolejne obciążenie drogowe na i tak niskiej jakości drogach i zanieczyszczenie środowiska. ..

technik 04.05.2016 16:15
zaraz zwariował, prezydent jest za nowymi technologiami i rozwojem ekonomicznym miasta, bo przecież podatki z takiego portu kontenerowego zasilą kasę miasta!

Ann 04.05.2016 13:37
P Prezydent ...zwariował? Jak można opowiadać takie banialuki i popierać taką głupotę?

słabe opady deszczu

Temperatura: 7°CMiasto: Szczecin

Ciśnienie: 1004 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
Reklama