Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 11:01
Reklama

Temat Tygodnia – środa, 15 marca br.

Od prawie dwóch lat grupę mieszkańców, działaczy branży turystycznej, ekologicznej i wreszcie radnych Rady Miasta elektryzuje informacja dotycząca budowy w Świnoujściu największego na polskim wybrzeżu Portu Kontenerowego.
Temat Tygodnia – środa, 15 marca br.

Autor: Telewizja Świnoujście

Czy pomysł budowy Portu Kontenerowego w Świnoujściu ma szansę realizacji w najbliższych latach? Jakie warunki muszą być spełnione by inwestycja ta powstała? Kto miałby wyłożyć miliardy złotówek na jego budowę? Między innymi na tak postawione pytania odpowiada w programie Temat Tygodnia, ekspert do spraw gospodarki morskiej, radca ds. Dyplomacji Ekonomicznej Ambasady Belgii Rafał Zahorski. Do tematu zapewne będziemy powracać w naszych programach.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Piotr 13.04.2017 22:42
Nie mogę zrozumieć skąd tylu idiotów ,którzy blokują wszystko co może przełożyć się na rozwój Świnoujścia , myślenie tych ludzi jest takie nie bo nie .Przecież Polska się rozwija i trzeba brać pod uwagę ,że wzrostem gospodarczym zwiększa się ilość towarów przecież jest w planie kanał Dunaj Odra co samo to spowoduje napływ towarów i kontenerów z Czech ,Węgier ,lub Słowacji Odrą do Świnoujścia jak można być tak krótkotrwale zaślepionym .Chyba ,że rządzącym w Świnoujściu jest nie na rękę ,że akurat jest to inicjatywą PiS a większość ekipy z ratusza jest z innego rozdania i jest to po prostu brutalne blokowanie tylko w czyim interesie jest ta blokada przecież raptem chodzi o nie wielki kawałek plaży .Zdecydowana większość urzędników z miast portowych Europy i nie tylko skakała by do góry ,ze ktoś chce zainwestować pieniądze i stworzyć dochodowy biznes .Blokowanie tej inwestycji jest nie do przyjęcia gdyż ma ona strategiczny charakter dla rozwoju polski po mimo ,że są już terminale w Gdyni i Gdańsku . W takiej sytuacji ,która jest jawnie polityczną grą lokalnych koterii politycznych uważam ,że decyzja powinna być podjęta na szczeblu rządowym z pominięciem decyzji radnych ze Świnoujścia , którzy szkodzą Polskiej racji stanu blokując swoją decyzją budowę tego terminala .

Stowarzyszenie Prawobrzeża 20.03.2017 10:45
Panie Rafale, Bardzo dziękujemy za przyjęcie zaproszenia do tego programu. Cieszy nas, że są "Odważni" do mówienia o tym koszmarnym pomyśle, bo ostatnio odwaga w tej kwestii została ukarana w naszej gminie przez "układ nie układ". Cieszy nas, że fachowiec potwierdza nasze obawy w tej kwestii.

ela 16.03.2017 18:17
"od tyłu" zbudowano właśnie DCT Gdansk. nie było na początku inwestora (australijskiego Macquaire) ani operatora branżowego, który chciałby tam prowadzić przeładunki kontenerowe... na początku byli, właśnie działający "od tyłu" brytyjscy DEVELOPERZY (goście z pomysłem i kasą na rozpoczęcie projektu z założeniem, od razu z planami SZUKANIA dopiero inwestora)... jak planowano i zaczynano budować DCT w Gdańsku też było mnóstwo głośnych głosów, że "nie ma sensu", "w życiu tu nie przypłyną kontenerowce oceaniczne" (bo WTEDY faktycznie nie wpływały na Bałtyk nawet)... przepływy ładunków idą za infrastrukturą! pojawia się infrastruktura, to w ślad za nią pojawiają się przepływy ładunkowe.

Jan Gawronski 13.04.2017 04:53
Jesli Gdansk w to "wdepnol" to teraz ma ! Korki i Obwodnice Poludniowa, ktora stala sie parkingiem dla TIR ow ! Dojazd na Gdanskie wybrzeze jeszcze sie pogorszyl. Drugi tak duzy Terminal kontenerowy nie jest Plsce potrzebny !

ekonomista 16.03.2017 17:54
Może treści zawarte w wywiadzie p. Zahorskiego dotrą do decydentów, że budować i wywalać państwową kasę należy od odpowiedniego planowania! Trudno jest budować dom zaczynając od dachu. Port kontenerowy mamy już w 3-mieście i niech tak pozostanie!

AGENDA21 16.03.2017 11:43
Nic nie budować ! Zrobić z Polski skansen do odwiedzania przez starych Niemców. Ludzi ubrać w stroje ludowe niech robią im zdjęcia.Towar będziemy sprowadzać przez Niemcy.Pani Merkel powinna rzucić trochę kasy dla tej oddolnej inicjatywy społeczeństwa Świnoujścia.

Mieszkaniec 2 16.03.2017 09:17
Z całym szacunkiem do goscia programu. A niby dlaczego port w Swinoujsciu ma się nie rozwijać? Bo co szkoda politycznej grupie kilkudziesieciu samosiejek i kawalka przybrzeznego piachu, ktory słuzy przez 2 miesiace w roku, dla ok. 2 tysiecy wczasowiczow za plaze? Te argumenty o rozwoju na Warszowie turystyki sa miałkie i nie moga stanowic blokady i rozwoju portu.

xxx 17.03.2017 08:24
Chyba niektórym brakuje wyobraźni. Terminal kontenerowy na Warszowie będzie miał ogromny wpływ na całe Świnoujście i na wyspę Uznam. Turystyka na lewobrzeżu padnie.

miejscowy 17.03.2017 10:43
Ogromny wpływ na turystykę miało mieć udostępnienie promów Bielik tylko mieszkańcom, wcześniej taki sam ogromny wpływ na turystykę miał wywierać terminal paku, później budowa gazoportu LNG, teraz port kontenerowy. Należy zapytać się turystów dlaczego decydują się na przyjazd na wypoczynek do Świnoujścia a nie powtarzać wyświechtane, zasłyszane bzdety! Turystów nie brakuje, inwestorzy budują nowe pensjonaty i hotele itp.itd.

Jan Gawronski 13.04.2017 05:07
To bedzie ogromny wplyw NEGATYWNY !!! Przede wszystkim dojazd do Swinoujscia stanie sie jeszcze trudniejszy ! Juz teraz jechac na przeciw TIR-a po ciemku to ogromne niebezpieczenstwo (oslepianie ). Wyobrazcie sobie kilkadziesiat TIR-ow wiecej na drodze , wyobrazcie sobie setki i tysiace TIR-ow na drodze . Kto wtedy przyjedzie do Swinoujscia i Miedzyzdrojow ? Chyba puste TIR-y !!!

Jan Gawronski 13.04.2017 05:12
"Mieszkaniec 2" - co ty gadasz ? Zastanow sie czlowieku a potem pisz ! Plaza na Warszowie i piekne -czyste lasy - sa OBSZAREM CHRONIONYM - NATURA 2000 ! To sa obszary wolne od przemyslu dla nas , naszych dzieci i wnukow !!!

myśliciel 16.03.2017 08:17
Nie był bym taki pewien, że nie będą chcieli budować portu kontenerowego w Świnoujściu, bo władza zazwyczaj działa zaskakująco, bez składu, ładu i logice. Wystarczy spojrzeć na kilometry ekranów dźwiękochłonnych rozstawianych przy polach i lasach, wystarczy spojrzeć gdzie budowali lotniska. Kuriozum jest wybudowanie za czasów najlepszego prezydenta wawy, tunelu wzdłuż Wisły, czy przytaczanej w audycji elektrowni Żarnowiec! Takich "inwestycji" jest mnóstwo i co? I nic! Nikt nikogo z tego nie rozlicza, dlatego kto zabroni władzy wybudować jeszcze jeden port kontenerowy?

Rafał 15.03.2017 20:43
Bardzo dziękuję za zaproszenie od Pana Redaktora Wątkowskiego i za to, że miałem zaszczyt gościć w Waszej TV Świnoujście. Dziękuję również za SMS-y, maile, wiadomości i telefony. Dziękuję za Wasze miłe komentarze tu na stronie. To co mówię w tym wywiadzie to nie moja wiedza - to dlatego, że całe życie miałem i mam okazję współpracować z wieloma fajnymi i mądrymi ludźmi z ogromną wiedzą i doświadczeniem - całe moje życie zawsze uczyłem się i uczę od ludzi dużo mądrzejszych i lepszych jak ja sam. Niestety Ci najmądrzejsi nie mają siły już krzyczeć a jak mówią to ich nikt nie słucha. Reasumując - jeśli komuś z Państwa podoba się to co mówią ludzie z branży - choćby tacy jak ja - to pamiętajcie, że w naszym regionie są całe stada prawdziwych fachowców, którzy są do wykorzystania - tylko trzeba tego chcieć i mieć pomysł jak ich zagospodarować. Niestety obecnie nikt fachowców nie chce słuchać a szkoda bo warto. Umiejętność słuchania mądrzejszych i lepszych osób od nas samych i pokora do własnej niewiedzy nie jest wyrazem słabości a mądrą strategią w podejmowaniu właściwych decyzji. Teraz powstaje tekst o CE-59 czyli słynnej Nadodrzance.

Paweł 15.03.2017 21:30
Szanowny Panie, bo u nas w Polsce od pewnego czasu, liczy się wyłącznie i przekłada w dziwaczne działania "fachowców" hołdujących powiedzenie: MIERNY ALE WIERNY! Mnoży nam się w ten sposób w wielu strategicznych branżach armia misiewiczów. Czy uda się to kiedyś odkręcić???

irena 15.03.2017 19:14
Znakomita wypowiedz,poparta wiedza.....

mieszkaniec 15.03.2017 18:35
Czyli wygląda na to, że mieszkańcy którzy protestują a też Agatowska i SLD mają rację żeby gonić to dziadostwo z naszego miasta. Świetny merytoryczny wywiad!

Observer 15.03.2017 17:41
Gdański port staje się bałtyckim hubem towarowym. Eksperci podkreślają, że nie jest to już tylko pobożne życzenie, ale fakt, za którym przemawiają liczby. Terminal kontenerowy DCT (Deep Container Terminal) w Gdańsku przeładowuje bowiem najwięcej towarów spośród wszystkich na Morzu Bałtyckim. - resztę obszernego artykułu doczytać możecie dziś na Onecie. O porcie, czy nawet budowie portu kontenerowego nikt nie wspomina, bo mają zamiar rozbudowywać port w Gdańsku. Czyli przedwczesna była obawa esldowców o walory turystyczne prawobrzeża, robienie dymu i całego zamieszania w okół czegoś, co nie powstanie, przynajmniej za żywota komuny.

Jan 15.03.2017 16:05
Bardzo konkretny i ciekawy dziś program. Zgadzam się z podjętymi przez gościa problemami. Jest ich stanowczo za dużo w stosunku tych na tak, których dotychczas nie znamy

inżynier 15.03.2017 15:59
Do tego wszystkiego o czym mówi p. Zahorski dodać należy jeszcze jedną ważną przeszkodę jaką jest przebiegający na torze podejściowym do portu w Świnoujściu gazociąg Nord Stream. Czy Rosyjsko-Niemiecka spółka przerabiać będzie przebieg gazowej rury?

Zefir 15.03.2017 15:50
Cieszę się, że doczekałem się w sprawie opłacalności budowy portu kontenerowego w Świnoujściu konkretnych wyjaśnień a nie politycznego bełkotu. Politycy zawsze marzą i wymyślają różne bzdety za nie swoją kasę, którą potrafią wydawać na nietrafione inwestycje, bo nikt ich z tego nie rozlicza.

mieszkaniec 15.03.2017 14:47
Jakiś poroniony od początku pomysł z tym terminalem kontenerowym w Świnoujściu. Powinni rozbudowywać terminal w Gdańsku a nie budować dla niego konkurencję w Świnoujściu za miliardy złotych!

zachmurzenie duże

Temperatura: 11°CMiasto: Szczecin

Ciśnienie: 985 hPa
Wiatr: 16 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama